شیانِ چین و مانهایمِ آلمان

(شیانِ چین و مانهایمِ آلمان از طریق راه آهن و با عبور از دریای خزر به هم می‌رسند) راه آهن چین به اروپا با شروع به کارِ سرویس ریلی جدید بین بندر خشک شیان در چین و مانهایم در آلمان تقویت شد. این سرویس چندوجهی جدید در ۱۳ آوریل آغاز به کار کرد.

شیانِ چین و مانهایمِ آلمان از طریق راه آهن و با عبور از دریای خزر به هم می‌رسند

اولین قطار، مملو از لباس، تجهیزات ورزشی و سایر اقلام، از مبدأ شیان حرکت کرد. و از پایانه Khorgos واقع در مرز چین و قزاقستان به بندر آکتائو منتقل. و پس از عبور از دریای خزر با کشتی، در بندر باکو در جمهوری آذربایجان از طریق ریل به بندر پوتی در .گرجستان ترانزیت و از آنجا توسط کشتی. به بندر کنستانزا در رومانی منتقل شده. و در نهایت از طریق اروپای شرقی مستقیماً به مقصد خود در مانهایمِ آلمان می‌رود.

مسیر ترانزیتی عبوری از دریای خزر (عمدتا بین آکتائو و باکو) را ترانس کاسپین می‌نامند. این شیوه حمل‌ونقل چندوجهی «راه‌آهن-دریا-راه آهن-دریا» تلاش جدیدی توسط بندر خشک شیان برای ساماندهی. به وضعیت آشفته فعلی در بازار حمل‌ونقل. و زنجیره تامین جهانی است.

بسیاری از شرکت‌ها به طور همزمان در حال بررسی نحوه استفاده از چنین مسیری به عنوان جایگزین روش حمل دریایی بین بنادر چین و اروپا هستند که این روزها هم گران است و هم برای انجام آن باید مدتها در انتظار ماند. برای مثال، مجموعه Gansu Wuwei، با همکاری بندر پوتی، قطارهای باری منظم را در همان مسیر چندوجهی عبوری از دریای خزر و باکو، با گسترش بیشتر به بوداپست پایتخت مجارستان با استفاده از حمل‌ونقل ریلی راه‌اندازی می‌کند.

شیانِ چین و مانهایمِ آلمان از طریق راه آهن و با عبور از دریای خزر به هم می‌رسند

با این حال، شرکت‌های ریلی چین تنها شرکت‌هایی نیستند که مسیر ترانس خزر را ترجیح می‌دهند. در اوایل ماه مارس، مجموعه Rail Bridge Cargo، ارائه‌دهنده خدمات لجستیک ریلی هلندی. یک مسیر چندوجهی را بین ژنگژو در چین و Duisburg-Neuss در آلمان راه‌اندازی کرد.

این سرویس دارای ترانزیت تایم ۲۳-۲۵ روز است و از آکتائوی قزاقستان، دریای خزر، باکو و پوتی عبور می‌کند. با این حال، کنستانزا در رومانی تنها گزینه برای ورود به اروپا نیست زیرا از بندر وارنا در بلغارستان نیز می‌توان استفاده کرد. محموله‌ها از این بنادر و از طریق راه آهن یا جاده به مقصد نهایی خود می‌رسند.

علاوه بر این، شرکت RTSB نیز در کریدور میانی و ترانس کاسپین. با یک سرویس چندوجهی از طریق دریای سیاه و راه آهن BTK (باکو-تفلیس-قارص) و ترکیه ترانزیت می‌کند.

منبع:
https://www.railfreight.com/