(سرویس حمل کانتینرهای یخچالی بین چین و روسیه) اولین محموله کانتینری یخچالی بین چین و روسیه توسط شرکتهای لجستیکی RZD Logistics و UTLC ERA (United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance) از طریق راه آهن روانه مقصد شد.

این قطار در ۲۶ مارچ ۲۰۲۲ از ترمینال Nongzhong در استان شاندونگ چین به مقصد ترمینال سلیاتینو در مسکو حرکت کرد. ترانزیت محموله این قطار از طریق Dostyk در قزاقستان انجام می شود و مدت ترانزیت آن حدود ۱۸ روز می باشد. ۵۰ کانتینر مرکب از میوه ها و سبزیجات منجمد، غذاهای دریایی و سایر محصولات کشاورزی و صنعتی با این قطار حمل می شوند.

قصد RZD Logistics این‌ است که این سرویس را با حداقل “چهار قطار در ماه” تداوم دهد.در گذشته، RZD Logistics سرویس صادرات کالاهای یخچالی به چین را از طریق قزاقستان و ازبکستان راه اندازی کرده بود. مجموعه RZD Logistics همچنین قصد داشت خدمات مشابهی را به ترکیه راه اندازی کند.

علاوه بر شرکت های اروپایی که به دلیل جنگ در اوکراین و تحریم های اعمال شده علیه روسیه به دنبال گزینه های حمل و نقل جایگزین هستند، RZD نیز که یک شرکت لجستیکی چند وجهی روسی محسوب می شود به واردات ریلی از چین و از طریق چین روی آورده است.

منبع:https://www.railfreight.com