تحریم‌های بین‎‌المللی علیه روسیه

(۱۵۰ هزار واگن غیرفعال در شبکه ریلی روسیه به دلیل تحریم‌های بین‎‌المللی). در حال حاضر 150 هزار دستگاه واگن در شبکه راه آهن روسیه سرگردان و غیرفعال هستند. که حاصلِ تاثیر تحریم های بین لمللی بر علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین در اواخر فوریه 2022 است.

روسیه در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها و مجازات‌های گسترده اقتصادی که غرب در پی تهاجم نظامی این کشور به خاک اوکراین علیه نهادها. مقام‌ها و شخصیت‌های روس اعمال کرده. با پیشی گرفتن از ایران. عنوان نه چندان رغبت‌انگیز. «تحت تحریم‌ترین کشور دنیا» را از آن خود کرده است.

بر اساس گزارش موسسه «کستلوم» که تحریم‌ها را در جهان رصد می‌کند. روسیه از ۲۲ فوریه گذشته، یک روز پس از آنکه ولادیمیر پوتین استقلال دو جمهوری خودخوانده و جدایی‌طلب شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. و فرمان اعزام نیروی‌های ارتش به این مناطق را صادر کرد. تحت نزدیک به ۴ هزار مورد. تحریم قرار گرفته است.

با آغاز جنگ علیه اوکراین شمار این تحریم‌ها که ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد روسیه تحمیل می‌کند از مرز ۶ هزار مورد عبور کرد.

عدم تردد خطوط کشتیرانی بزرگ بین‌المللی به بنادر مهم روسی (ولادی وستک، سنت پترزبورگ و نووروسیسک). و کاهش ترافیک ورود و خروج کالا و کانتینر به بنادر نامبرده، تغییر در مسیر جابه جایی بارهای بین‌المللی از کریدور شمالی (مسیر شرقی-غربی راه آهن روسیه). به سایر دالانهای ترانزیت ریلی و همچنین تغییرات سریع در شرایط بازار، منجر به بیکار شدن. این واگن‌های شده است.

منبع:
https://www.railfreight.com/