افزایش سفرها، مهاجرت و ادامه تحصیل باعث شده است تا شاهد ارسال و دریافت محموله ها و بارهای اضافه مسافران به کشورهای مختلفی همچون کانادا باشیم. همانطور که می دانید یکی از راه های ارسال بار به کانادا استفاده از مسیر دریایی و کشتی ها در کنار مسیرهای زمینی و هوایی می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به صورت اختصاصی به ارسال بار دریایی به کانادا بپردازیم و بیشتر با این روش آشنا شویم. در گام بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت که ارسال بار به کانادا به صورت هوایی به صرفه تر خواهد بود یا به صورت دریایی؟ هزینه ارسال بار دریایی به کانادا را بررسی خواهیم نمود و با مراحل ارسال بار با کشتی به کانادا آشنا می شویم. قابل ذکر است ارسال دریایی بار به کانادا، در بنادر شهرهایی نظیر مونترال، ونکوور، هالیفکس و تورنتو امکان پذیر است. در ابتدا باید بگوییم که ارسال دریایی با هزینه های کمتری همراه است اما قطعا مدت زمان طولانی تری نسبت به روش های ارسال دیگر به طول خواهد انجامید. اگر شما عزیزان نیز قصد مهاجرت و ارسال بارهای خود به کانادا را دارید بهتر است تا پایان مقاله در کنار ما باشید. همچنین در این رابطه شرکت حمل و نقل بین المللی راهبرد تجارت در کنار شماست تا در مراحل مختلف ارسال بار یاری رسان مشتریان خود باشد و فارغ از انتخاب مشتریان برای روش ارسال بار به کانادا، کارشناسان شرکت راهبرد تجارت تلاش خود را می نمایند تا بهترین روش ممکن را به مشتریان خود ارائه دهند. پس با ما همراه باشید.

هزینه ارسال بار دریایی به کانادا

از مهم ترین مقوله ها برای ارسال بار به کانادا با کشتی مبحث هزینه و قیمت ارسال بارها می باشد. همانطور که پیش تر به آن اشاره داشتیم ارسال بار دریایی به کانادا نسبت به روش های دیگر ارسال دارای هزینه ها و قیمتی پایین تر و مقرون بصرفه تر است. اما عوامل بسیاری در این قیمت تاثیرگذار هستند که به آن ها خواهیم پرداخت. اما چه عواملی بر هزینه ارسال بار دریایی به کانادا تاثیرگذار است؟
1- نوع و ماهیت کالای ارسالی: از مهم ترین عوامل بر تعیین هزینه های ارسال بار به کانادا می باشد.
2- حجم و وزن محموله ارسالی: از میان حجم و وزن کالا هر کدام که بیشتر باشد مبنای محاسبه هزینه قرار خواهد گرفت.
3- فاصله مبداء تا مقصد: مسلما هر چه این مقدار فاصله بیشتر باشد هزینه ارسال بار نیز افزایش می یابد.
4- محل تحویل بار در مبداء و مقصد: محل تحویل بار (درب به بندر، درب به درب، بندر به بندر، بندر به درب)
5- هزینه های گمرکی و انبارداری: انبارداری در صورت لزوم به نگهداری بارها در انبار لازم به پرداخت می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت حمل و یا ارسال بار دریایی به کانادا

برای ارسال بار دریایی به کانادا نیاز به ارائه مدارکی است که در زیر به آن ها اشاره خواهیم نمود. این مدارک در رابطه با ارسال بارهای تجاری و ارسال بارهای شخصی تا حدودی با یکدیگر متفاوت می باشد که در زیر جداگانه بیان شده است. همچنین هر یک از طرفین ارسال کننده و دریافت کننده بار نیز نیاز به ارائه مدارکی جداگانه دارند.

مدارک برای ارسال بارهای تجاری دریایی

• آدرس و شماره تلفن و ایمیل شخص ارسال کننده و دریافت کننده بار
• کلیه اسناد و فرم های تعهد نامه صادراتی انجمن کشتیرانی ایران
• مدارک شناسایی شخص ارسال کننده و دریافت کننده بار
• لیست کامل اقلام ارسالی یا همان پکینگ لیست
• گواهی بهداشتی کالاها (در صورت نیاز)
• اصل و کپی بارنامه صادر شده
• فاکتور کالا یا اینویس

مدارک برای ارسال بارهای شخصی دریایی

• لیست کامل اقلام ارسالی و یا همان پکینگ لیست
• اصل و کپی بارنامه صادر شده
• مدارک شناسایی و پاسپورت شخص ارسال کننده و دریافت کننده بار
• آدرس و شماره تلفن و ایمیل شخص ارسال کننده و دریافت کننده بار

مراحل ارسال بار به کانادا با کشتی

چندین مرحله کار برای ارسال بار به کانادا با کشتی لازم به انجام است که با سپردن کارهای ارسال به شرکت حمل و نقل راهبرد تجارت کار شما بسیار آسان می گردد. در این قسمت قصد داریم تا به جهت آشنایی شما عزیزان این مراحل را با هم بررسی نموده و با آن ها آشنا شویم. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال و یا ابهام در مراحل ارسال بار با کشتی به کانادا، براحتی می توانید با کارشناسان شرکت راهبرد تجارت تماس گرفته و از مشاوره رایگان این عزیزان بهره مند شوید. اما برای ارسال بار با کشتی چه مراحلی را پیش رو داریم؟

1. مشاوره تلفنی یا حضوری و بازدید کارشناس برای فریت بار به کانادا
مشتریان عزیز می توانند برای ارسال بارهای خود به کشور کانادا با کارشناسان شرکت راهبرد تجارت تماس گرفته و میزان و نوع بار خود را مشخص نمایند. کارشناسان مجموعه بهترین راه و مقرون بصرفه ترین شیوه برای ارسال بار به کانادا را به شما معرفی می نمایند و در صورت لزوم به صورت رایگان از بار شما در منزل و یا انبار شما بازدید می کنند. این عزیزان در تلاش هستند تا همواره به بهترین شکل ممکن یاری رسان شما در امر ارسال اضافه بارهای شما باشند.

۲. بسته بندی فریت بار به کانادا با کشتی و تهیه لیست بسته بندی
از مهم ترین مراحل ارسال بار بسته بندی بارها می باشد. بسته بندی معمولی، بسته بندی جعبه چوبی، بسته بندی مبلمان و بسته بندی پالتی از انواع بسته بندی ها هستند که با توجه به نوع بار و محموله ارسالی یکی از این روش ها و یا ترکیبی از آن ها انجام می پذیرد. لازم بذکر است که به این مرحله از ارسال بار توجه ویژه ای نمایید. زیرا که بارهای ارسالی پس از ارسال از محل منزل و یا انبار شما در طول مسیر بارها جابجا و از ماشینی به ماشین دیگر انتقال داده می شوند.

3. انجام امور سمپاشی و صدور گواهینامه های معتبر بین المللی برای کارگو کانادا
در صورت بسته بندی با چوب های خام و برای جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی به کشور مقصد کلیه بارها می بایست توسط شرکت های سم زدایی با رعایت شرایط خاص و در درجه حرارت معین با استفاده از گاز و یا قرص های مخصوص و مدت زمان مشخص مورد سمپاشی قرار گیرد.

4. بارگیری و ارسال به گمرک برای ارسال بار از ایران به کانادا
کلیه مرسوله های ارسالی از درب منزل و یا درب محل انبار مورد نظر، با ماشین های مخصوص بارگیری و به گمرکات مورد نظر کشور ارسال می گردد.

5. تشریفات گمرکی، انبارداری و بیمه بارها
در این مرحله کلیه مراحل اداری گمرکی انجام می گیرد. در صورت لزوم به نگهداری بارها در انبار کشور مبداء و یا کشور مقصد هزینه های آن پرداخت شده و بارها برای ارسال آماده می شوند. همچنین به منظور پیشگیری از ضررهای ناشی از آسیب های احتمالی بارها در طول مسیر، کلیه بارها می بایست بیمه گردند. مبلغ این بیمه نیز با توجه به نوع کالاها و ارزش ریالی آن ها مشخص می گردد.

6. بارگیری کالاها به کشتی و ارسال محموله
کلیه بارها طبق شرایط و ضوابط از پیش تعیین شده به عرشه کشتی بارگیری شده و به مقصد و بنادر مشخص کانادا ارسال می گردد.

7. پیگیری پس از حمل بار با کشتی به کانادا
پس از ارسال بارها شماره بارنامه و شماره پیگیری به شخص ارسال کننده بار تحویل داده می شود و ایشان می تواند بار خود را در طول مدت زمان رسیدن بار پیگیری نمایند و از موقعیت و مراحل انجام کار باخبر شود. بارهای ارسالی طبق برنامه زمانی و در موعد مشخص شده به بنادر کانادا تحویل داده شده و آماده دریافت می باشند.

ارسال بار دریایی به کانادا

کالاهای رایج جهت ارسال دریایی به کانادا

به طور کلی کلیه وسایل ریز و درشت را می توان از مسیر دریایی به کشور کانادا ارسال نمود. همچنین این روش برای کالاهایی حجیم و کالاهایی که عجله ای برای دریافت آن ها در مقصد نمی باشد، مناسب است.

در زیر به تعدادی از کالاهای رایج جهت ارسال دریایی به کانادا اشاره می کنیم.
ارسال  وسایل منزل به کانادا مانند کمد، سرویس خواب، وسایل صوتی و تصویری و …
ارسال فرش به کانادا (انواع فرش های دستی و ماشینی طبق شرایط)
حمل و ارسال مبلمان به کانادا در ابعاد و اندازه های مختلف
حمل صنایع دستی،‌ خشکبار، زعفران به کانادا
ارسال و حمل کلیه بارهای تجاری به کانادا

نحوه بسته بندی کالا جهت ارسال دریایی به کانادا

در بخش های گذشته تا حدودی به مقوله بسته بندی کالا جهت ارسال دریایی به کانادا پرداخته شد. اما باید بگوییم که در زمان ارسال کالا به کانادا باید بر روی این موضوع کمی حساس و سختگیر باشید! توجه داشته باشید که بارها پس از بسته بندی به داخل ماشین های مخصوص انتقال داده شده و به سمت گمرک کشور راهی می گردد. در این قسمت از داخل ماشین خارج شده و در قسمتی چیده می شوند.

سپس مجدد جابجا شده و به داخل کشتی می رود. در محل مقصد نیز این بارها چندین بار جابجا شده تا به دست تحویل گیرنده برسد. حال اگر این بارها و اضافه بارهای مسافری دارای بسته بندی مناسب نباشند آیا باری که به مقصد می رسد شرایط بار و سلامت بار نقطه مبداء را خواهد داشت؟ شرکت حمل و نقل بین المللی راهبرد تجارت کلیه مراحل بسته بندی کالاها را با بهترین وسایل بسته بندی برای شما عزیزان به انجام می رساند که در زیر به نحوه بسته بندی کالا برای ارسال دریایی به کانادا و خدمات ارائه شده توسط شرکت خواهیم پرداخت. برای بارهای سبک و ساده عزیزان می توانند این مراحل را به آسانی در منزل خود انجام دهند.

– در مرحله اول تهیه کارتن هایی محکم و با کیفیت و انواع ضربه گیرها و انتقال آن به منزل مشتری.
– تهیه انواع یونولیت های 3 و 5 سانتی متری برای قرارگیری در جداره و میانه بارهای مشتری.
– ساخت انواع جعبه های چوبی در اندازه هایی متناسب با بارهای مشتری. (اندازه گیری بارها در زمان بازدید اولیه از بارها)
– بسته بندی کلیه بارهای اضافه مشتری از کوچک ترین لوازم گرفته تابزرگترین آن ها مانند یخچال، بوفه، مبلمان، تردمیل و …
– تهیه پکینگ لیست و لیست اقلام ارسالی پس از پایان بسته بندی (به دو زبان کشور مبداء و کشور مقصد)
– درج نام و مشخصات اقلام موجود در هر بسته بر روی آن.
– چیدمان و انتقال صحیح اقلام بسته بندی شده به کانتینر (چیدمان صحیح به تفکیک اقلام حساس و شکستنی و غیر شکستنی)

حمل بار دریایی به کانادا به چه روش هایی انجام می پذیرد؟

به طور کلی سه روش برای ارسال بار از طریق دریا به مقصد کشور کانادا موجود است که روش سوم آن بیشتر مورد استفاده ارگان ها و شرکت های دولتی می باشد. در زیر به توضیحی درباره این روش ها خواهیم پرداخت.

حمل فول بار FCL

در این نوع روش از ارسال بار دریایی به کانادا، میزان ارسالی بار شما به اندازه ای است که می توانید یک و یا چند کانتینر را به صورت مستقل برای بار خود در اختیار داشته باشید. کلیه فضای کانتینر مختص بار شما بوده که به این روش حمل بار FCL ‌گویند.

حمل خرده بار LCL

در بسیاری از موارد مقدار بار ارسالی ماننده خرده لوازم منزل و اقلامی از این دست کالا ها می باشد که نیازی به فضای کامل یک کانتینر ندارد. در این روش شما می توانید اضافه بار خود را در گوشه ای از کانتیر جای داده و به مقصد مورد نظر ارسال نمایید. تنها نکته مهم در این روش ارسال، توجه به کلاس خطر کالاهای همجوار است. به عنوان مثال کالاهای حساس خود را در مجاورت بارهای قابل اشتعال و انفجار که می تواند ضرر و زیان بزرگی را برای بارهای شما بوجود آورد، قرار ندهید. همچنین در این شیوه ممکن است کالاهای دیگر بر روی کالاهای شما تاثیراتی مانند بو را برجای بگذارند.

حمل به صورت BULK

این مورد حمل برای کالاهای فله ای و کالاهایی است که اصولا بدون بسته بندی بارگیری می‌شود. از این نوع کالاهای فله ای می توان به حمل بار ماسه، گندم و اقلامی از این دست اشاره نمود و همانطور که اشاره شد بیشتر مربوط به سازمان ها و ارگان های دولتی می باشد.

» مطلب پیشنهادی:ارسال بار به کانادا

عوامل تاثیرگذار در قیمت ارسال بار با کشتی به کانادا

عوامل بسیاری در قیمت ارسال بار با کشتی به کانادا و دیگر کشورهای خارجی دخیل هستند که این موضوع باعث شده است تا نتوانیم قیمتی مشخص و ثابت را برای ارسال بارهای دریایی بیان نماییم. در زیر به تعدادی از این عوامل تاثیرگذار اشاره خواهیم داشت.

– نوع روش ارسال بار: استفاده از هر یک از روش های (FCL , LCL , BULK) در هزینه نهایی تاثیرگذار می باشد.
– هزینه های جابجایی محموله ها و کانتینرهای شما در مبداء و مقصد.
– هزینه های جانبی فریت بار مانند قرنطینه، حمل مواد خطرناک، سوخت و ذخیره سازی و …
– خدمات تکمیلی باربری شامل بسته بندی و نوع بسته بندی کالاها، هزینه بیمه بار، هزینه های امور گمرکی و …

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بیان شد جهت بار به اقصی نقاط جهان، کالای شما باید دارای بسته بندی مناسب و همچنین روش درست ارسال باشد. شما عزیزان برای ارسال بار خود نیازمند یک شرکت حمل و نقل بین المللی خبره و با سابقه هستید. تیم پشتیبانی شرکت راهبرد تجارت در کنار شما عزیزان می باشد که به بهترین شکل و با مرغوب ترین وسایل، کارتن و جعبه های چوبی، بسته بندی بارهای شما را انجام دهد. لازم به ذکر است که شما عزیزان برای برآورد هزینه های ارسال کالای خود و همچنین اطلاع دقیق از مبلغ آن باید با یک شرکت حمل و نقل بین المللی مشورت کنید. بنابراین اگر به دنبال شرکت حمل و نقل بین المللی در کرج و یا در تهران هستید، می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی راهبرد تجارت تماس حاصل نموده و نوع بار و میزان آن را بیان و نسبت به استعلام و مراحل ارسال بار خود اقدام نمائید.