تجارت بین المللی راهی برای گسترش هر چه بیشتر تجارت شماست، اما بعد از اینکه فروش یا خرید خود را انجام دادید، باید به دنبال حمل و نقل آن باشید. دستیابی سریع محصولات برای جلب رضایت مشتری ضروری است و حمل و نقل بخش مهمی از این فرآیند محسوب می ­شود.
بنابراین انتخاب روش حمل مناسب نیز بسیار مهم است چرا که انتخاب شیوه اشتباه باعث می­ شود که هزینه گزافی به شما تحمیل شود. آیا تا به حال فکر کرده­ اید که مزایای حمل و نقل بین المللی چیست و فرآیند آن چگونه است؟

حمل نقل بین المللی چیست؟

حمل و نقل بین المللی به معنای انتقال مسافر و یا کالا بین دو کشور است. این دو کشور ممکن است که مرزی زمینی، دریایی یا هوایی داشته باشند. حمل و نقل و توزیع نقش مهمی در تجارت بین المللی دارند.لازم است شرکت‌ها روش صحیح حمل و نقل را برای اطمینان از کارایی و مقرون به صرفه بودن بسته‌های خود انتخاب کنند.
عوامل مختلفی وجود دارد که بر تصمیم شرکت در مورد نوع حمل و نقل تأثیر می‌گذارد. این عوامل می‌توانند نیاز تجاری، کشور مقصد و نوع کالا باشند.

جاده، دریا، و هوا سه راه واردات و صادرات هستند. به عنوان اولین قدم شرکت‌ها باید تمام قسمت های پروژه خود را در نظر بگیرند و در مورد آنچه باید توزیع شود از جمله اندازه، وزن و نوع کالاها آگاهی پیدا کنند.به عنوان مثال، برای حمل و نقل مواد غذایی یا میوه، سرعت بسیار مهم است و انتخاب کوتاهترین و سریعترین راه مهم است.هزینه ارسال یکی دیگر از عناصر بسیار مهم است و به طرفین معامله بستگی دارد. مقصد، قانون کشورها، ارزش کالاها و خطر حمل و نقل، عناصر دیگری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. بنابراین کسی که می‌خواهد تجارت کند، باید کیفیت، هزینه، زمان و شرایط را بسنجد تا انتخاب درستی بکند.

عوامل موثر بر انتخاب نوع مناسب حمل و نقل

  • ظرفیت بارگیری کالا
  • دسترسی به انواع راه‌های حمل و نقل بین‌المللی
  • هزینه یا کرایه حمل کالا
  • سرعت انتقال کالا به مقصد
  • ریسک حمل و نقل
  • اقتصادی بودن روش حمل و نقل (برآیندی از موارد مذکور در انتخاب روش اقتصادی تاثیرگذار هستند)به طور کلی دارای 3 روش: هوایی، زمینی، دریایی می باشد.برای اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات ما مراجعه کنید.