حمل و نقل بین الملل

 در حمل و نقل بین الملل
Rate this post

تجارت بین المللی راهی برای گسترش هر چه بیشتر تجارت شماست، اما بعد از اینکه فروش یا خرید خود را انجام دادید، باید به دنبال حمل و نقل آن باشید. دستیابی سریع محصولات برای جلب رضایت مشتری ضروری است و حمل و نقل بخش مهمی از این فرآیند محسوب می ­شود.
بنابراین انتخاب روش حمل مناسب نیز بسیار مهم است چرا که انتخاب شیوه اشتباه باعث می­ شود که هزینه گزافی به شما تحمیل شود. آیا تا به حال فکر کرده­ اید که مزایای حمل و نقل بین المللی چیست و فرآیند آن چگونه است؟

حمل نقل بین المللی چیست ؟

حمل و نقل بین المللی به معنای انتقال مسافر و یا کالا بین دو کشور است. این دو کشور ممکن است که مرزی زمینی، دریایی یا هوایی داشته باشند. حمل و نقل و توزیع نقش مهمی در تجارت بین المللی دارند.لازم است شرکت‌ها روش صحیح حمل و نقل را برای اطمینان از کارایی و مقرون به صرفه بودن بسته‌های خود انتخاب کنند.
عوامل مختلفی وجود دارد که بر تصمیم شرکت در مورد نوع حمل و نقل تأثیر می‌گذارد. این عوامل می‌توانند نیاز تجاری، کشور مقصد و نوع کالا باشند.

حمل و نقل بین الملل

جاده، دریا، و هوا سه راه واردات و صادرات هستند. به عنوان اولین قدم شرکت‌ها باید تمام قسمت های پروژه خود را در نظر بگیرند و در مورد آنچه باید توزیع شود از جمله اندازه، وزن و نوع کالاها آگاهی پیدا کنند.به عنوان مثال، برای حمل و نقل مواد غذایی یا میوه، سرعت بسیار مهم است و انتخاب کوتاهترین و سریعترین راه مهم است.هزینه ارسال یکی دیگر از عناصر بسیار مهم است و به طرفین معامله بستگی دارد. مقصد، قانون کشورها، ارزش کالاها و خطر حمل و نقل، عناصر دیگری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. بنابراین کسی که می‌خواهد تجارت کند، باید کیفیت، هزینه، زمان و شرایط را بسنجد تا انتخاب درستی بکند.

حمل و نقل بین الملل

عوامل موثر بر انتخاب نوع مناسب حمل و نقل

  • ظرفیت بارگیری کالا
  • دسترسی به انواع راه‌های حمل و نقل بین‌المللی
  • هزینه یا کرایه حمل کالا
  • سرعت انتقال کالا به مقصد
  • ریسک حمل و نقل
  • اقتصادی بودن روش حمل و نقل (برآیندی از موارد مذکور در انتخاب روش اقتصادی تاثیرگذار هستند)به طور کلی دارای 3 روش: هوایی، زمینی، دریایی می باشد.برای اطلاعات بیشتر به خدمات مراجعه کنید.

یک نظر بدهید

اخرین اخبار

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید