برای غلبه بر اختلالات زنجیره تأمین جهانی، شرکت دانمارکی مرسک با راه‌اندازی سرویس Maersk Air Cargo، دومین فرودگاه بزرگ دانمارک را به عنوان مرکز حمل‌ونقل هوایی خود انتخاب کرده است. پیش بینی می‌شود که بخش خدمات بار هوایی مرسک از نیمه دوم سال جاری به طور کامل عملیاتی شود.آیمریک چانداواین، رئیس بخش لجستیک و خدمات جهانی مرسک گفت: حمل‌ونقل هوایی عاملی حیاتی برای انعطاف‌پذیری و چابکی در زنجیره‌های تأمین جهانی است، زیرا به مشتریان ما اجازه می‌دهد تا با چالش‌های زنجیره تأمین مقابله کنند و گزینه‌های مختلف حمل‌ونقل را برای جابجایی محمولات با ارزش خود داشته باشند.

او اضافه کرد. برای مرسک بسیار مهم است که با معرفی Maersk Air Cargo حضور خود را در صنعت حمل‌ونقل هوایی جهانی افزایش دهد تا نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده کند این اولین بار نیست که مرسک در بخش هوانوردی نقش آفرینی می‌کند زیرا شرکت هواپیمایی دانمارکی مرسک ایر از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۵ فعال بود.

شرکت حمل‌ و نقل هوایی جدید نتیجه انتقال فعالیت‌های شرکت هواپیمایی داخلی Star Air است که به Maersk Air Cargo منتقل شده است مرسک ایر کارگو با ارائه خدمات لجستیک سرتاسری از مشتریان فعلی و آتی مرسک پشتیبانی می‌کند.

توربن بنگتسسون، رئیس Air & LCL گفت: ما شاهد افزایش و تداوم تقاضا برای محموله هوایی هم امروز و هم در آینده و همچنین تقاضای رو به رشد برای لجستیک سرتاسری هستیم، چرا که برای ما مهم است که ظرفیت کنترل شده خود را تقویت کنیم و در بخش حمل‌ و نقل هوایی نیز پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

مرسک ایر کارگو به تدریج ظرفیت کنترل شده متشکل از ۵ فروند هواپیما شامل دو هواپیمای بویینگ “F777” جدید و سه هواپیمای باری اجاره‌ ای “300-767 B” عملیاتی می‌کند.

یان هسلوند، مدیر عامل فرودگاه بیلاند، اظهار داشت: ما بسیار مفتخریم که به عنوان مرکز اروپایی گروه مرسک برای حمل‌ونقل هوایی انتخاب شده‌ایم و مشتاقانه منتظر توسعه همکاری‌ها هستیم.

ادعای مرسک این است که تقریباً یک سوم تناژ سالانه بار هوایی را از طریق ناوگان هوایی ملکی خود حمل خواهد کرد این شرکت هواپیمایی دانمارکی خاطر نشان کرد که مابقی ظرفیت لازم را از طریق ترکیبی از هواپیماهای ملکی و اجاره‌ای مشابه مدلی که در بخش حمل دریایی خود به اجرا گذاشته تامین می‌کند.

منبع: container-news