کاهش آهنگِ رشدِ بنادر مهم چین به دلیل قرنطینه و جنگ در اوکراین

(کاهش آهنگِ رشدِ بنادر مهم چین به دلیل قرنطینه و جنگ در اوکراین) نظرسنجی رویترز نشان می دهد که آهنگ رشد صادرات چین در ماه گذشته میلادی کاهش یافته زیرا جنگ اوکراین، باعث اختلال در تقاضای جهانی شده و قرنطینه های گسترده بر علیه بیماری کرونا، میزان مصرف داخلی و واردات چین را نیز با کاهش روبرو کرده است.

داده‌های اتحادیه بنادر چین هم نشان می‌دهد. که عملکرد کانتینری در هشت بندر اصلی آن کشور در ماه گذشته. میلادی (مارچ ۲۰۲۲) فقط ۱/۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته. که این رقم در مقایسه با رشد ۲/۸ درصدی در ماه فوریه۲۰۲۲ از کاهش آهنگ رشد در فعالیت بنادر چینی حکایت دارد.

کاهش آهنگِ رشدِ بنادر مهم چین به دلیل قرنطینه و جنگ در اوکراین

تلاش‌های چین برای مهار بزرگ‌ترین شیوع مجدد کووید۱۹. در دو سال اخیر. فعالیت‌ها را در چندین. شهر محدود. کرده. و شرکت‌هایی از جمله اپل، فاکس‌کان، خودروسازان تویوتا و فولکس‌واگن را مجبور به تعلیق برخی از فعالیت‌هایشان کرده است.

نامورا شرکت خدمات مالی و بانکداری ژاپنی در یادداشتی اعلام کرد. که چین، بزرگترین تولیدکننده جهان. از اواسط مارچ ۲۰۲۲ با خطر فزاینده. رکود اقتصادی مواجه شده. و افزوده که تا روز دوشنبه گذشته، ۴۵ شهر قرنطینه کامل یا جزئی را اعمال کرده اند که ۲۶ درصد از جمعیت چین و ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

منبع:
https://www.hellenicshippingnews.com/