پل ریلی جدید چین و روسیه را به هم نزدیکتر می‌کند

پل ریلی جدیدی بین چین و روسیه بر روی رودخانه Heilong که نزد روسها به عنوان رودخانه آمور معروف است. احداث شده و شهر تونگجیانگ در شمال شرقی چین را به .Nizhneleninskoye در روسیه متصل می‌کند. احداث این پل در سال ۲۰۱۹ آغاز و در آگوست ۲۰۲۱ تکمیل شده و آماده است. تا وظیفه اصلی خود که ایجاد یک ارتباط حمل و نقل زمینی دیگر بین چین و روسیه است را انجام دهد.

روسیه در روز چهارشنبه ۲۷ آوریل طی مراسمی رسماً تکمیل بخش خود را اعلام کرد. مسکو تایمز از افتتاحیه ماه آینده صحبت می‌کند. رسانه های چینی نیز پیش از این، ماه آگوست را به عنوان ماه افتتاحیه نام گذاری کردند. “ساوت چاینا مورنینگ پست” اشاره کرد. که چین در حال حاضر برای اولین اجرای آزمایشی آماده می‌شود.

پل ریلی جدید چین و روسیه را به هم نزدیکتر می‌کند

هنگامی که این پل به طور کامل عملیاتی شود، مسیر استان هیلونگ جیانگ تا مسکو بیش از ۸۰۰ کیلومتر و مدت زمان آن نیز ۱۰ ساعت کاهش می‌یابد. علاوه بر این، فشار بر Manzhouli، Erenhot و Suifenhe، که سه نقطه مرزی برای تردد بین چین و روسیه هستند نیز کاهش پیدا می‌کند.

این پل ۲/۲ کیلومتر طول دارد که ۱/۸ کیلومتر آن در چین و بخش باقی مانده آن در روسیه قرار دارد. این پل ظرفیت جابه جایی ۲۱ میلیون تن بار در سال با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را امکان پذیر می‌کند. از این پل عمدتا برای حمل و نقل زغال سنگ، سنگ آهن، الوار و کودهای معدنی از روسیه به چین استفاده خواهد شد.

این پروژه بخش مهمی از طرح کمربند و جاده چین است که هدف آن اتصال چین با سایر نقاط جهان است. با این حال، از زمان شروع جنگ روسیه با اوکراین بر اهمیت آن افزوده شده است. تا از کاهش سرعت ترافیک بین چین و اروپا از طریق روسیه (به دلیل بدتر شدن روابط بین روسیه و اروپا) اجتناب شود.

روسیه به طور فزاینده‌ای تمرکز خود را بر چین به عنوان یک شریک تجاری افزایش داده است. در اوایل این ماه، RZD توافقی با راه آهن چین برای افزایش تدریجی انتقال قطار از طریق نقاط مرزی مشترک گزارش داد. در ماه آپریل، ترافیک ۲۷ درصد در Manzhouli و ۱۰ درصد در Suifenhe در مقایسه با ماه مارچ افزایش یافته است.

منبع:
www.railfreight.com