ظرفیت تناژ مجاز کامیون و تریلی برای حمل بار اعلام شد! اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه ظرفیت مجاز تناژ کامیون و تریلی برای حمل بار را به پلیس راه این استان اعلام کرد.

ظرفیت تناژ مجاز کامیون و تریلی برای حمل بار اعلام شد

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه ظرفیت مجاز تناژ کامیون و تریلی برای حمل بار را به پلیس راه این استان اعلام کرد. به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه‌ای که از سوی فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به فرماندهی پلیس راه این استان نوشته شده، آمده است: برای ایجاد رویه واحد و کنترل و نظارت بر میزان تناژ ناوگان عبوری محورهای سطح استان، اصلاحیه حداکثر ظرفیت مجاز کامیون و تریلی جهت استحضار ارسال می‌شود.

ظرفیت تناژ مجاز کامیون و تریلی

بخشنامه جدید تناژ کامیون ۱۴۰۱

بر اساس نظریه کارشناسان، حمل اضافه بار، باعث آسیب به راه ها می گردد. حمل بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه. شبکه راه های کشور را که با صرف هزینه های زیاد است. دچار اضمحلال سریعتری می کند.

بخشنامه جدید تناژ کامیون ۱۴۰۱ به دلیل اچاد هماهنگی بین پلیس راه با تن بار مصوب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  است تا رانندگان فعال در حمل و نقل وسایل نقلیه در بارگیری سردرگمی و بعضا جریمه دچار سردرگمی و خسارت و پرداخت هزینه های بیهوده نشوند. رانندگان حمل و نقل جاده ای مدعی هستند که مغایرت دستورالعمل های پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تناژ مجاز بارگیری باعث ایجاد سردرگمی در هنگام بارگیری شده و بعضاً توسط ماموران پلیس راه مجازات می‌شوند.