ارسال بار هوایی چین یکی از زمینه های فعالیت گروه راهبرد تجارت آسمان پارسیان می باشد. امروزه تجارت کردن با چین یکی از فرصت هایی است که بازرگانان به آن تمایل بسیاری نشان داده اند. چین پرجمعیت ترین کشور جهان، با تکیه بر رشد تکنولوژی و همین طور به کار گیری نیروس کار ارزان، توانسته تا محصولات با کیفیت بسیاری را با قیمتی بسیار کمتر نسبت به نمونه های موجود در بازار ارائه دهد.

از این رو بازرگانان تمایل دارند که اجناس را از این کشور وارد کشور خود نمایند. برای ارسال بار از چین به ایران می توان گفت که بهترین راه ارسال بار هوایی می باشد، در ادامه به برخی از برتری های این روش نسبت به سایر روش های ارسال بار اشاره خواهیم کرد

ویژگی های ارسال بار هوایی چین

سرعت بیشتر ترانزیت

پروسه ی ارسال دریایی کالا از چین به ایران چیزی قریب به یک ماه زمان می برد، این در حالی است که با ارسال هوایی بار به ایران این پروسه 1تا 2 روز زمان می برد، البته اگر ارسال هوایی غیرمستقیم باشد ممکن است تا 5 روز زمان ببرد.

ایمنی ارسال بار هوایی چین

بسته بندی کامل و مناسب بار وهمین طور سرعت بالای رسیدن بار باعث می شود تا کمترین ریسک در رابطه با صدمه دیدن و از بین رفتن بار وجود داشته باشد.

نگرانی تحریم ها

ایران ایر و ماهان ایر پرواز مستقیم از چین به ایران دارند!! برخلاف بسیاری از کشورها که به دنبال تحریم ها روابط خود را با ایران محدود کرده اند، باید بگوییم که چین در این زمینه با ایران همراه است. هر هقته پروازهای مختلفی از ایران به مقصد چین و برعکس در حال عبور و مرور می باشند، از این رو مشکلی برای بازرگانان برای فرستادن بار هوایی جود ندارد. اگر قصد واردات کالای حساسی را دارید بهترین گزینه استفاده از ارسال مستقیم توسط این دو ایرلاین ایرانی می باشد. این گونه خیالتان از بابت رسیدن صحیح و سالم بار راحت خواهد بود.

ترانزیت داخلی

اگر قصد ارسال بار به تهران یا استان های شمالی و مرکزی دارید، گزینه ارسال بار هوایی امتیاز بیشتری می گیرد. چرا که با استفاده از شیوه ارسال بار دریایی، بار را در یکی از بنادر جنوبی کشور دریافت خواهید کرد، آنجا دوباره یک پروسه ی دیگر برای جابجایی کالا از جنوب به مقصد مورد نظر را دارید، این کار علاوه بر هزینه های زیاد، وقت زیادی نیز از شما خواهد گرفت.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

همان طور که می دانید گمرک امام خمینی به صورت مکانیزه می باشد. از طرفی دیگر اصلی ترین گمرک هوایی ایران نیز می باشد. بنابر این انجام فرایند ترخیص و هم چنین گرفتن مجوزهای لازم با سرعت بیشتری نسبت به گمرک سایر استان ها انجام می شود.

هزینه ارسال بار هوایی

هزینه ارسال بار هوایی نسبت به سایر روش ها بیشتر می باشد، شاید بتوان گفت تنها دلیلی که همه ی افراد، همه ی بارهای خود را از روش هوایی ارسال نمی کنند، همین هزینه های بالای ارسال می‌باشد.