مهاجران و دانشجویانی هستن که قصد مسافرت و مهاجرت به کشور کانادا را دارند و ممکن است قصد این را داشته باشند که مقداری از وسایل شخصی و اثاثیه ی خود را جهت صرفه جویی در هزینه ها، به همراه خود ببرند. اما یکی از مشکلات سفر های هوایی محدودیت وزنی چمدان های مسافرین است. که همچنین پرداخت اضافه بار در پای کانتر پرواز به علت گرانی آن به هیچ وجه به صرفه نمی باشد. از آنجا که ارسال این مقدار بار به صورت اضافه بار مسافری، بسیار سنگین و هزینه بر است. مسافران و مهاجران باید راه دیگری را جایگزین کنند. و بهترین راه برای ارسال وسایل شخصی خود، ارسال بار به صورت فریت به کانادا است.

مراحل فریت بار از ایران به کانادا

1. مشاوره تلفنی یا حضوری و بازدید کارشناس برای فریت بار به کانادا

اولین مرحله در فریت بار کانادا چه به صورت حمل بار هوایی به کانادا و چه به صورت دریایی، مشاوره تلفنی در خصوص انتخاب نوع حمل و همچنین هزینه هاست. کارشناسان مجرب رهبرد کارگو با بررسی راه های مختلف بار شما با توجه به وزن، شهر مقصد و میزان زمانی که دارید. بهترین راه را در برابر شما می گذارند. توجه داشته باشید که به جز موارد ذکر شده، هزینه ای که پذیرای تقبل آن هستید. نیز در ارائه خدمات تاثیر گذار می باشد.

2. بسته بندی فریت بار به کانادا با کشتی یا هوایی

یکی از مباحث مهم در ارسال بار چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی بسته بندی مناسب بار می باشد. بسته بندی صحیح باعث می شود تا بار شما در مراحل ارسال بار آسیبی نبیند. اگر بار به صورت هوایی ارسال شود باید بسته بندی به صورت پالت های چوبی و یا فلزی برای فریت بار به کانادا انجام بگیرد. باید توجه کرد که بسته بندی بار باید مطابق با استاندارد های قوانین بین المللی حمل بار باشد. همچنین تجربه پرسنل بسته بندی، باعث می شود که بار با کمترین آسیب پذیری و بیشترین اطمینان به مقصد برسد.

بسته بندی نادرست بار بدون شک باعث می شود اسیب های شدیدی به بار در حین حمل آن وارد شود. همچنین نکته ی قابل توجه این می باشد که ارسال بار با هواپیما نیازمند بسته بندی استاندارد بار بر روی پالت های چوبی و به کمک جعبه های استاندارد و مقاوم است. خبر خوب در مورد بسته بندی بار شما این است که گروه راهبرد کارگو این خدمت را نیز به صورت خدمتی جانبی، در کنار خدمات ارسال بار شما، با بالاترین کیفیت انجام می دهد.

3. بارگیری برای حمل بار به کانادا

هوایی

بارگیری برای حمل هوایی تا فرودگاه امام خمینی با وسیله نقلیه متناسب با بار شما مانند وانت بار، خاور و … صورت می گیرد.

4. تهیه لیست بسته بندی پیش از ارسال بار از ایران به کانادا

تمامی بار ها پیش از ارسال از ایران به کانادا باید مراحلی مانند شماره گذاری و لیست شده انجام گیرد.
این لیست تهیه شده برای ارسال بار به کانادا باید به زبان کشور مقصد (برای کانادا انگلیسی) ترجمه شده باشد.
نسخه لاتین ترجمه برای ارسال کالا به کانادا برای ارائه به گمرک مقصد ضروری می باشد.

5. تشریفات گمرکی

بازرسی توسط سگ مواد یاب و پلمپ کانتینر:

در صورت حمل بار به کانادا با کشتی پس از انتقال آن به گمرک غربی تهران، محموله توسط سگ مواد یاب چک و کانتینر برای حمل بار به کانادا با کشتی پلمپ انجام خواهد شد.

در صورت حمل بار به کانادا با هواپیما بار در فرودگاه جهت اسکن و بازرسی با حضور فرستنده یا مالک انجام خواهد گرفت.

۷. تحویل بار به هواپیمایی یا کشتیرانی

در حمل بار به کانادا با هواپیما پس از صدور بارنامه معتبر هوایی، بار برای حمل به کانادا به هواپیمایی تحویل داده می‌ شود.
در فریت بار به کانادا با کشتی بعد از اینکه کانتینر به گمرک یکی از بندر های جنوبی وارد شد. به سازمان کشتیرانی برای بارگیری و فریت بار به کانادا با کشتی تحویل داده می شود.
حتما هنگام تحویل کالا و لوازم در مقصد نسبت به موضوع کنترل بسته بندی کالا و یا حتی محتویات داخلی بسته ها پیش از ارسال بار هوایی خارجی دقت فرمایید. و در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به اعلام خسارت ها و تکمیل فرم ها قبل از خروج کالا و فریت بار فرودگاه امام خمینی به مقصد اقدام فرمایید

۸. صدور بارنامه و بیمه نامه معتبر بین المللی ارسال بار هوایی به کانادا

بیمه نامه معتبر برای حمل بار به کانادا با کشتی و یا هواپیما با توجه به ارزش بار تعیین می‌گردد. یعنی از فرستنده پرسیده می شود که ارزش ریالی بار چقدر است؟
سپس با توجه به مقدار قیمتی که شما اعلام می کنید. به ازای هر یک میلیون تومان، هزار تومان هزینه بیمه در نظر گرفته می شود.
و با توجه به لیست بسته بندی، بیمه نامه صادر شده و دقیقا ترجمه می شود.
همچنین در فرودگاه، پس از انجام بازرسی های گمرک و تایید بار توسط گمرک بارنامه، با توجه به نوع بار و مشخصات آن نیز صادر می گردد.

۹. پیگیری پس از حمل بار با کشتی به کانادا و یا هواپیما

در آخرین مرحله پس از ارسال بار به کانادا
شما می توانید با تماس با ما از طریق تلفن و یا شبکه های اجتماعی پیگیری لوازم و یا کالای تجاری خود را انجام دهید.
پس از ارسال بار به کانادا، لینک پیگیری بار و شماره بارنامه برای شما ارسال خواهد شود.