یکی از خدماتی که شرکت راهبرد تجارت آسمان پارسیان در اختیار مشتریان قرار می دهد، ارسال بار زمینی کانادا می باشد. ارسال بار به صورت زمینی به کشورهایی مانند کانادا، در صورتی پیشنهاد می‌شود که مقدار و وزن بار زیاد باشد. برای بار های با وزن کم پیشنهاد بهتر ارسال بار هوایی کانادا می باشد.

مراحل ارسال بار زمینی به کانادا

ارسال بار زمینی به کانادا و چه هوایی، در نگاه اول می‌تواند فرآیندی دلهره‌آور و پیچیده به نظر برسد. قوانین و مقررات گمرکی، تنوع روش‌های حمل و نقل و نگرانی‌های مربوط به سلامت و امنیت بار، همگی می‌توانند در این امر دخیل باشند. با این حال با کمی برنامه‌ریزی، آگاهی از مراحل و انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر، می‌توان این چالش را به فرصتی برای جابه‌جایی آسان و بی‌دغدغه تبدیل کرد.

همچنین در ادامه مطلب قصد داریم به مراحل ارسال بار زمینی به کانادا بپردازیم و با شرح جزئیات و نکات مهم هر مرحله، گامی در جهت رفع ابهامات و تسهیل این فرآیند برمی‌داریم.

  • انتخاب شرکت حمل و نقل:

اولین قدم انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر و باتجربه است که خدمات ارسال بار به کانادا را ارائه می‌دهد. درواقع شرکت‌های مختلف، خدمات و قیمت‌های متفاوتی دارند، بنابراین باید قبل از انتخاب به خوبی تحقیق کنید.

نکاتی برای انتخاب شرکت حمل و نقل:

  1. سابقه و تجربه شرکت را بررسی کنید.
  2. از مجوزهای لازم و معتبر شرکت اطمینان حاصل کنید.
  3. قیمت‌ها و خدمات مختلف شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.
  4. نظرات مشتریان را در مورد شرکت‌های مختلف بخوانید.
  • بسته‌بندی بار:

بسته‌بندی صحیح بار، از آسیب دیدن آن در طول حمل و نقل جلوگیری می‌کند. همچنین برای بسته‌بندی بار باید از مواد و جعبه‌های مناسب استفاده کنید.

نکاتی برای بسته‌بندی بار:

  1. از جعبه‌های محکم و باکیفیت استفاده کنید.
  2. تمام وسایل را به‌طور کامل در داخل جعبه‌ها قرار دهید و فضای خالی را با مواد پرکننده پر کنید.
  3. روی هر جعبه، لیستی از محتویات آن را بنویسید.
  4. اشیاء شکننده را با دقت بسته‌بندی کنید.
  • تهیه مدارک لازم:

برای حمل بار از کانادا به ایران، به تعدادی مدارک لازم دارید از جمله:

  1. فاکتور یا پیش‌فاکتور
  2. بلیط هواپیما یا کارت اقامت
  3. لیست بار (packing list) – پکینگ لیست
  4. گواهی عدم سوء پیشینه
  5. مجوزهای لازم برای صادرات برخی کالاها
  • ارائه اظهارنامه گمرکی:

همچنین شما باید یک اظهارنامه گمرکی به‌طور دقیق و کامل پر کنید و به همراه بار خود ارسال کنید. در این اظهارنامه باید اطلاعات مربوط به بار مانند نوع، ارزش و تعداد اقلام را ذکر کنید.

  • پرداخت هزینه‌ها:

هزینه‌های ارسال بار زمینی به کانادا شامل هزینه حمل و نقل، بیمه، گمرک و سایر هزینه‌های جانبی می‌شود. بنابراین قبل از ارسال بار، باید از تمام این هزینه‌ها اطلاع پیدا کنید و آنها را به‌طور کامل پرداخت نمایید.

  • پیگیری بار:

در مرحله آخر پس از ارسال بار می‌توانید با استفاده از کد رهگیری، وضعیت بار خود را پیگیری کنید.

در مجموع با رعایت نکات ذکر شده در این راهنما و استفاده از خدمات یک شرکت حمل و نقل معتبر، می‌توانید به‌راحتی و با خیال آسوده بار خود را به کانادا ارسال کنید.

 

شما می‌توانید برای ارسال بار خود به کانادا، با شرکت حمل و نقل بین‌المللی راهبرد تجارت تماس بگیرید تا پشتیبان‌های این مجموعه، شما را در زمینه ارسال بار راهنمایی خواهند کنند.

 

نحوه محاسبه هزینه ارسال بار به کانادا چگونه است؟

ارسال بار چه برای مهاجرت و چه برای تجارت فرآیندی پیچیده و گاه پرهزینه است. اما یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، هزینه ارسال بار به کانادا است. درواقع این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  • اولین و مهم‌ترین عامل در محاسبه هزینه ارسال بار، وزن و حجم آن است. به‌طور کلی هرچه بار سنگین‌تر و حجیم‌تر باشد، هزینه حمل و نقل آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • مسیر حمل و نقل و ارسال بار زمینی به کانادا از ایران نیز بر هزینه حمل و نقل تأثیر می‌گذارد. مسیرهای مختلف ممکن است هزینه های متفاوتی داشته باشند. برای مثال ارسال بار از طریق مسیر مستقیم (هوایی) سریع‌تر اما گران‌تر از مسیر غیرمستقیم (دریایی یا زمینی) است.
  • نوع باری که می‌خواهید ارسال کنید نیز تأثیرگذار بر هزینه حمل و نقل است. برای مثال بارهایی که باید تحت شرایط خاصی مانند دمای کنترل شده حمل شوند، هزینه بیشتری دارند. همچنین حمل و نقل بارهای خطرناک نیازمند مجوزهای خاص و تمهیدات ویژه است که بر هزینه نهایی حمل و نقل می‌افزایند.
  • برای ورود بار به کانادا و خروج آن از آنجا، هزینه‌های گمرکی باید پرداخت شود که البته این هزینه‌ها به نوع بار، ارزش آن و مقررات گمرکی کانادا بستگی دارد.

در کل باتوجه به عوامل متعددی که بر هزینه ارسال بار به کانادا تأثیر می‌گذارند، محاسبه دقیق این هزینه بدون اطلاعات دقیق دشوار است. بدین خاطر برای محاسبه دقیق هزینه، می‌توانید با کارشناسان شرکت راهبرد تجارت تماس بگیرید و از مشاوره آنلاین آنها بهره ببرید.

ورود کدام کالاها در کانادا به مجوز نیاز دارد؟

در حقیقت نوع مجوز مورد نیاز به نوع کالای شما بستگی دارد که برای دریافت مجوز باید با سازمان مربوطه در کانادا تماس بگیرید و ممکن است به ارائه مدارک و اطلاعات خاصی نیاز داشته باشید. در صورت عدم دریافت مجوز، کالای شما ممکن است مصادره و جریمه شوید. به‌طور کلی این کالاها به دو دسته کلی ممنوع و محدود تقسیم می‌شوند که شامل:

  1. کالاهای ممنوع
  • مواد مخدر و محرک
  • سلاح گرم و سرد
  • مواد منفجره و شیمیایی خطرناک
  • حیوانات و گیاهان در معرض خطر انقراض
  • محصولات تقلبی و دزدی
  • مواد پورنوگرافی
  1. کالاهای محدود
  • مواد غذایی و کشاورزی
  • داروهای تجویزی
  • محصولات پزشکی و بهداشتی
  • عتیقه‌جات و اشیاء فرهنگی
  • طلا و جواهرات
  • حیوانات خانگی

به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که برای دریافت مجوز، باید با سازمان مربوطه در کانادا تماس بگیرید که ممکن است به ارائه مدارک و اطلاعات خاصی نیاز داشته باشید. درواقع مدارک و اطلاعاتی که برای دریافت مجوز نیاز دارید به نوع کالای شما بستگی دارد. اما به‌طور کلی باید اطلاعاتی مانند نوع کالا، ارزش کالا، مبدأ کالا و مقصد کالا را ارائه کنید.

بهتر است بدانید: ارسال بار دریایی به کانادا

تفاوت ارسال زمینی و هوایی

برای فریت بار به کانادا به طور کلی دو راه پیش رو دارید: حمل هوایی بار ، حمل زمینی بار وقتی حرف از ارسال بار به صورت زمینی به کانادا می کنیم. شامل ارسال بار به صورت دریایی نیز می باشد. چرا که برای رسیدن به کانادا نمی توان صرفا از راه های خشکی اقدام کرد. مهم ترین مزیت ارسال بار زمینی کانادا هزینه های پایین تر آن نسبت روش هوایی می باشد. با انتخاب روش زمینی بسته به وزن محموله ی مورد نظر، هزینه های جابجایی بار می تواند تا نصف نیز نسبت به ارسال هوایی کاهش یابد.
اما باید توجه داشت که مدت زمان رسیدن بار به مقصد تا چندین برابر افزایش خواهد یافت. مثلا برای ارسال بار به صورت هوایی به شهری مانند تورنتو، مدت زمانی معادل 5 تا نهایتا 7 روز را می توانید در نظر بگیرید. اما اگر همین بار را از راه زمینی بفرستید. چیزی نزدیک به 50 روز زمان لازم است تا به مقصد برسد. به جز مسئله ی زمان و هزینه، موضوع دیگر این است که هر باری را نمی توان به صورت زمینی فرستاد. بار هایی که به رطوبت حساسیت زیادی دارند. و بار های فاسد شدنی جزء این دسته می باشند.

ارسال بار زمینی راهبرد تجارت

مجموعه راهبرد تجارت با تسلط کامل بر روی گمرکات داخلی و خارجی آماده ارسال بار شما به کانادا می باشد. نوع حمل بار به انتخاب شما می تواند هوایی یا زمینی باشد. شرکت ما تا کنون برای بسیاری از مهاجران، دانشجویان و مسافران و غیره این خدمت را عرضه کرده است. برای مشاوره با کارشناسان ما در خصوص ارسال بار زمینی به کانادا همین حالا تماس بگیرید.