خرابکاری در راه آهن بلاروس و اوکراین

گزارش‌هایی مبنی بر خرابکاری در شبکه‌ های ریلی برای ممانعت از حرکت کالاها، تجهیزات و نیروهای روسی به سمتِ میادین نبرد وجود دارند. (خرابکاری در راه آهن بلاروس و اوکراین در پی حمله مسکو به کی‌یف) خلاصه‌ای از این اقدامات که طی ۵۰ روز اولِ حمله روسیه به اوکراین رخ داده در اینفوگراف فوق ترسیم شده است.

 

خرابکاری در راه آهن هنگام بروز جنگ‌ها دارای پیشینه تاریخی است. زمانی که ارتش اتحاد جماهیر شوروی در تابستان ۱۹۴۳ به خطوط تدارکاتی نیروهای مهاجم آلمانی حمله کرد، راه‌آهن هدف اصلی آنها محسوب می‌شد. به گفته مورخین بیش از ۲۰ هزار حمله  در ماه آگوست سال ۱۹۴۳ انجام شد. که اکثریت آنها در محدوده کشور بلاروس امروزی بود.

خرابکاری در راه آهن هنگام بروز جنگ ها دارای پیشینه تاریخی است.زمانی که ارتش اتحاد جماهیر شوروی در تابستان ۱۹۴۳ به خطوط تدارکاتی نیروهای مهاجم آلمانی حمله کرد، راه آهن هدف اصلی آنها محسوب می شد. به گفته مورخین بیش از ۲۰ هزار حمله تنها در ماه آگوست سال ۱۹۴۳ انجام شد که اکثریت آنها در محدوده کشور بلاروس امروزی بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که در راستای اجرای تحریم‌های اروپا، یک کشتی روس در کانال مانش متوقف و به بندری به شمال فرانسه منتقل شده است. از طرف دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک هم در این خصوص گزارش کرده است که یک کشتی باری که گفته می‌شود برای یک شرکت روسی بوده و عازم سنت پترزبورگ بوده در کانال مانش متوقف شده است.

منبع:
https://www.railtech.com/