مهاجران و دانشجویانی هستن که قصد مسافرت و مهاجرت به کشور کانادا را دارند و ممکن است قصد این را داشته باشند که مقداری از وسایل شخصی و اثاثیه ی خود را جهت صرفه جویی در هزینه ها، به همراه خود ببرند. اما یکی از مشکلات سفر های هوایی محدودیت وزنی چمدان های مسافرین است. که همچنین پرداخت اضافه بار در پای کانتر پرواز به علت گرانی آن به هیچ وجه به صرفه نمی باشد. از آنجا که ارسال این مقدار بار به صورت اضافه بار مسافری، بسیار سنگین و هزینه بر است. مسافران و مهاجران باید راه دیگری را جایگزین کنند. و بهترین راه برای ارسال وسایل شخصی خود، ارسال بار به صورت فریت به کانادا است.

مدارک ارسال بار هوایی به کانادا

ارسال بار هوایی به کانادا مستلزم ارائه مدارک و اطلاعاتی است که گمرک و شرکت‌های حمل و نقل برای انجام صحیح فرآیند ارسال به آنها نیاز دارند. در ادامه این مطلب به‌طور مفصل به شرح مدارک مورد نیاز برای ارسال بار هوایی کانادا می‌پردازیم:

  • تهیه لیست دقیق از تمام لوازم و کالاهای موجود در بار شما ضروری است.
  • برای احراز هویت فرستنده، ارائه کپی از کارت ملی ایشان الزامی است.
  • اطلاعات کامل فرستنده شامل نام، آدرس دقیق و شماره تماس باید به‌طور واضح درج شود.
  • ارائه کپی از صفحه اول پاسپورت فرستنده برای تأیید هویت و تابعیت ایشان ضروری است.
  • برای اطلاع‌رسانی و پیگیری مراحل ارسال و دریافت بار، به آدرس ایمیل فرستنده و گیرنده نیاز است.
  • اطلاعات کامل گیرنده شامل نام، آدرس دقیق و شماره تماس باید به‌طور واضح درج شود.
  • ارائه کپی از پاسپورت گیرنده برای تأیید هویت و تابعیت ایشان ضروری است.
  • برای ارسال برخی اقلام مانند مواد غذایی، دارو، حیوانات زنده و … به مجوزهای خاص از نهادهای مربوطه نیاز دارید.
  • برای حفاظت از بار خود در برابر خطرات احتمالی، می‌توانید آن را بیمه کنید.

در مجموع باتوجه به پیچیدگی‌های ارسال بار هوایی به کانادا، توصیه می‌شود از خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی معتبر استفاده کنید. در این راستا برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در خصوص مدارک مورد نیاز برای ارسال بار هوایی به کانادا، می‌توانید با شرکت‌ حمل و نقل بین المللی راهبرد تجارت مشورت کنید.

 

هزینه ارسال بار هوایی به کانادا

هزینه ارسال بار به شهرهای مختلف کانادا مانند تورنتو، مونترال و ونکوور با یکدیگر تفاوت دارد. به‌طور کلی شهرهای بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر به دلیل تقاضای بیشتر و مسافت طولانی‌تر، هزینه‌های بیشتری برای ارسال بار دارند. به‌عنوان مثال ارسال بار به تورنتو که پرجمعیت ترین شهر کانادا است، ممکن است از ارسال بار به مونترال که جمعیت کمتری دارد گران‌تر باشد.

همچنین شرکت‌های مختلف حمل و نقل کالا، تعرفه‌های متفاوتی برای ارسال بار به کانادا ارائه می‌دهند. برخی از شرکت‌ها خدمات سریعتر و باکیفیت‌تری ارائه می‌دهند که طبیعتاً هزینه بیشتری نیز دارند. همچنین برخی شرکت‌ها در زمینه حمل بار به کانادا تخصص دارند و ممکن است تعرفه‌های رقابتی‌تری ارائه دهند.

علاوه‌بر آن هرچه وزن و حجم بار شما بیشتر باشد، هزینه ارسال آن نیز به‌طور متناسب افزایش می‌یابد و هزینه ارسال برخی از اقلام مانند مواد غذایی، لوازم خطرناک و اشیاء قیمتی، بیشتر از سایر اقلام است. لذا این اقلام به دلیل نیاز به شرایط خاص حمل و نقل و بیمه، هزینه‌های بیشتری را به همراه دارند.

همچنین بسته‌بندی، بیمه، ترخیص کالا از گمرک و سایر خدمات جانبی نیز به هزینه‌های ارسال بار اضافه می‌شوند. در مجموع بسته‌بندی اصولی و مناسب از آسیب دیدن بار در حین حمل و نقل جلوگیری می‌کند و بیمه، ریسک خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد. ترخیص کالا از گمرک نیز به تخصص و تجربه نیاز دارد که می‌تواند توسط شرکت‌های حمل و نقل انجام شود.

نکات مهمی در فریت بار هوایی به کانادا باید بدانید

قبل از فریت بار به کانادا آشنایی با قوانین و مقررات گمرکی این کشور ضروری است. یکی از مهم‌ترین قوانین مربوط به لیست اقلام و فرم دیکلریشن است. درواقع مسافران بعد از اولین ورود به کانادا، باید لیست کاملی از اسباب و اثاثیه‌ای که قصد ارسال از ایران دارند را به همراه فرم دیکلریشن ارائه کنند که معمولاً این لیست باید شامل جزئیات کاملی مانند نام، تعداد، ارزش تقریبی و توضیحات هر قلم باشد.

همچنین مهاجران می‌توانند تا مدت زمان چهار سال، اسباب و اثاثیه لیست شده در فرم دیکلریشن را بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی بین دو کشور فریت بار کنند. این مزیت به نفع مهاجرانی است که قصد دارند به تدریج و در طول زمان، اسباب و اثاثیه خود را به کانادا منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل اثاثیه منزل + هزینه

پس از رسیدن بار به کانادا باید مراحل ترخیص گمرکی انجام شود. برای این کار، به مدارکی مانند قبض انبار، بارنامه، لیست اقلام و فرم دیکلریشن نیاز دارید. ازاین‌رو می‌توانید از خدمات شرکت‌ حمل‌کننده راهبرد تجارت برای انجام تشریفات گمرکی استفاده کنید.

مراحل فریت بار از ایران به کانادا

1. مشاوره تلفنی یا حضوری و بازدید کارشناس برای فریت بار به کانادا

اولین مرحله در فریت بار کانادا چه به صورت حمل بار هوایی به کانادا و چه به صورت دریایی، مشاوره تلفنی در خصوص انتخاب نوع حمل و همچنین هزینه هاست. کارشناسان مجرب رهبرد کارگو با بررسی راه های مختلف بار شما با توجه به وزن، شهر مقصد و میزان زمانی که دارید. بهترین راه را در برابر شما می گذارند. توجه داشته باشید که به جز موارد ذکر شده، هزینه ای که پذیرای تقبل آن هستید. نیز در ارائه خدمات تاثیر گذار می باشد.

2. بسته بندی فریت بار به کانادا با کشتی یا هوایی

یکی از مباحث مهم در ارسال بار چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی بسته بندی مناسب بار می باشد. بسته بندی صحیح باعث می شود تا بار شما در مراحل ارسال بار آسیبی نبیند. اگر بار به صورت هوایی ارسال شود باید بسته بندی به صورت پالت های چوبی و یا فلزی برای فریت بار به کانادا انجام بگیرد. باید توجه کرد که بسته بندی بار باید مطابق با استاندارد های قوانین بین المللی حمل بار باشد. همچنین تجربه پرسنل بسته بندی، باعث می شود که بار با کمترین آسیب پذیری و بیشترین اطمینان به مقصد برسد.

بسته بندی نادرست بار بدون شک باعث می شود اسیب های شدیدی به بار در حین حمل آن وارد شود. همچنین نکته ی قابل توجه این می باشد که ارسال بار با هواپیما نیازمند بسته بندی استاندارد بار بر روی پالت های چوبی و به کمک جعبه های استاندارد و مقاوم است. خبر خوب در مورد بسته بندی بار شما این است که گروه راهبرد کارگو این خدمت را نیز به صورت خدمتی جانبی، در کنار خدمات ارسال بار شما، با بالاترین کیفیت انجام می دهد.

3. بارگیری برای حمل بار به کانادا

بارگیری برای حمل هوایی تا فرودگاه امام خمینی با وسیله نقلیه متناسب با بار شما مانند وانت بار، خاور و … صورت می گیرد.

4. تهیه لیست بسته بندی پیش از ارسال بار از ایران به کانادا

تمامی بار ها پیش از ارسال از ایران به کانادا باید مراحلی مانند شماره گذاری و لیست شده انجام گیرد.
این لیست تهیه شده برای ارسال بار به کانادا باید به زبان کشور مقصد (برای کانادا انگلیسی) ترجمه شده باشد.
نسخه لاتین ترجمه برای ارسال کالا به کانادا برای ارائه به گمرک مقصد ضروری می باشد.

5. تشریفات گمرکی

بازرسی توسط سگ مواد یاب و پلمپ کانتینر:

در صورت حمل بار به کانادا با کشتی پس از انتقال آن به گمرک غربی تهران، محموله توسط سگ مواد یاب چک و کانتینر برای حمل بار به کانادا با کشتی پلمپ انجام خواهد شد.

در صورت حمل بار به کانادا با هواپیما بار در فرودگاه جهت اسکن و بازرسی با حضور فرستنده یا مالک انجام خواهد گرفت.

۷. تحویل بار به هواپیمایی یا کشتیرانی

در حمل بار به کانادا با هواپیما پس از صدور بارنامه معتبر هوایی، بار برای حمل به کانادا به هواپیمایی تحویل داده می‌ شود.
در فریت بار به کانادا با کشتی بعد از اینکه کانتینر به گمرک یکی از بندر های جنوبی وارد شد. به سازمان کشتیرانی برای بارگیری و فریت بار به کانادا با کشتی تحویل داده می شود.
حتما هنگام تحویل کالا و لوازم در مقصد نسبت به موضوع کنترل بسته بندی کالا و یا حتی محتویات داخلی بسته ها پیش از ارسال بار هوایی خارجی دقت فرمایید. و در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به اعلام خسارت ها و تکمیل فرم ها قبل از خروج کالا و فریت بار فرودگاه امام خمینی به مقصد اقدام فرمایید

۸. صدور بارنامه و بیمه نامه معتبر بین المللی ارسال بار هوایی به کانادا

بیمه نامه معتبر برای حمل بار به کانادا با کشتی و یا هواپیما با توجه به ارزش بار تعیین می‌گردد. یعنی از فرستنده پرسیده می شود که ارزش ریالی بار چقدر است؟
سپس با توجه به مقدار قیمتی که شما اعلام می کنید. به ازای هر یک میلیون تومان، هزار تومان هزینه بیمه در نظر گرفته می شود.
و با توجه به لیست بسته بندی، بیمه نامه صادر شده و دقیقا ترجمه می شود.
همچنین در فرودگاه، پس از انجام بازرسی های گمرک و تایید بار توسط گمرک بارنامه، با توجه به نوع بار و مشخصات آن نیز صادر می گردد.

۹. پیگیری پس از حمل بار با کشتی به کانادا و یا هواپیما

در آخرین مرحله پس از ارسال بار به کانادا
شما می توانید با تماس با ما از طریق تلفن و یا شبکه های اجتماعی پیگیری لوازم و یا کالای تجاری خود را انجام دهید.
پس از ارسال بار به کانادا، لینک پیگیری بار و شماره بارنامه برای شما ارسال خواهد شود.